11. april 2012

Gullkorn fra barnemunn..

På facebook går det for tiden noen artige gullkorn fra barnemunn jeg bare må dele med dere :)
Barn sier di herligste ting til tider :)



Siden jeg først er inne på gullkorn kan jeg jo vise årets "gull"egg også.
Mens mamma laget middag satt vår lille kreative å malte påskeegg :)
Ett av dem tok han med på påsketur til Oldemor og Oldefar:)


 1. Hvordan bestemmer man seg for hvem man skal gifte seg med?

”Du må finne en som liker de samme tingene som deg. Hvis du for
eksempel liker sport, må hun like at du liker sport, og hente chips og
brus til deg mens du ser på sporten”(Emil, 10 år)

2. Er det bedre å være singel eller å være gift?

”Det er bedre for jenter å være singel enn for gutter. Gutter trenger noen til å rydde opp etter dem” (Anna, 9 år)

”Jeg får hodepine når jeg tenker på sånt. Jeg er bare et barn” (Adam, 7 år)

3. Når er den rette alderen å gifte seg?

”Ingen alder er riktig. Du må være idiot for å gifte deg”(Fredrik, 6 år)

”Når du er 84, for når du er så gammel jobber man ikke lenger, og kan
Ligge på soverommet og elske hverandre hele dagen”(Carola, 8 år)

”Når jeg er ferdig i barnehagen” (Martin, 5 år)

4. Hvordan kan en fremmed se om to personer er gift med hverandre?

”Gifte ser ofte lykkelig ut når de snakker med andre mennesker” (Elin, 8 år)

”Du må kanskje gjette, men en god ledetråd er hvis de skriker til samme barn”(Sebastian, 8 år)

5. Hva har din mamma og pappa til felles?

”Ingen av dem vil ha flere barn”(Kicki, 8 år)

6. Hva gjør de fleste personer på en «date»?

”På første daten lyver de for hverandre, og det pleier å få dem så interessert at det blir flere dater” (Ola, 10 år)

7. Når er det greit å kysse noen?

”Det er aldri ok å kysse en gutt. De bare slevjer på en. Det var derfor jeg sluttet med det”(Jeanette, 10 år)

”Du bør ikke kysse en jente med mindre du har penger til en ring og et
videokamera, for hun vil ha videofilmer fra bryllupet”(Oskar, 10år)

8. Hvordan ville du få ditt ekteskap til å fungere?

”Si at hun er vakker, selv om hun ser ut som en lastebil” (Rick, 10år)

9. Om Død, alderdom, Religion og politikk;

”Jeg vil ikke begraves når jeg blir gammel, for jeg klarer ikke å ligge så lenge under jorda uten å puste. Og så er det så ekkelt å få jord i
nesa. Da er det nesten bedre å bo på gamlehjem”(Elin, 4 år)

”Man kan bli frelst eller helfrelst, det kommer an på hva man gidder”
(Ingrid Marie, 7 år)

”Når man giftet seg i gamle dager, var det fordi staten sa det og presten mente det var best. I dag kan man slenge seg sammen med den ene samboeren etter den andre uten at staten så mye som letter på lokket”
(Hanne, 8 år)

”Bestefar fikk en kjæreste da han var 70 år. Hun var innmari liten og
Sikkert 80 år mindre enn han. Hun arvet rubbel og bit”(Trine Marie, 6 år)

”Min farmor ble vrien i overgangsalderen, men hun kom seg igjen en uke før hun døde”(Anne Elise, 9 år)

”Mannen slutter aldri å lage celler, men kommer i en slags alder han
også. Den kalles panikkalderen”(Siri, 9 år)

”Når man er sånn førti eller femti år, slutter damene å legge egg. Det vil si at de ikke lenger kan produsere folk. Hekkingen begynner sånn i fjortenårsalderen og varer helt til middelalderen”(Stine, 9 år)

”En svigermor er straffen man må ta når man gifter seg med en person man
Ikke kjenner så godt” (Andre, 7 år)

”Gamle jomfruer vet ikke helt hvordan menn skal brukes”(Kjartan, 5 år)

”Gamle jomfruer er damer som har hornhinna i behold”(Marte, 8 år)

”Bestemødre har veldig store behåer. De er så store at jeg får hele
rumpa Og to knær inn i den ene rundingen. I den andre kan broren min
sitte”(Martin, 9 år) hehe

”På mormorer er liksom puppene dobbelt så synlige. Det er fordi de har
Melket så mange familiemedlemmer.(Kaja, 7 år)

”En bestemor er en som hele slekten har kommet ut gjennom. Da er det
ikke Så rart om hun blir litt slaskete i skinnet”(Heidi, 6 år)


2 kommentarer:

  1. HE HE, digger sånne gullkorn jeg:) Klart jeg vil følge deg, koselig blogg du har :)Skal lese meg opp på den sånn litt etterhvert.
    Klem fra Vibekke

    SvarSlett
  2. ahahhahaha.... herlig start på dagen. Klem

    SvarSlett

En liten kommentar varmer alltid ett lite hjerte! :)
På forhånd takk! :)